Dersin Adı | Moda Tarihi ve Kültürü |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 206 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyolojik ve kültürel hareketlerin eleştirel analizi ile birlikte 19. yüzyıl - 21. yüzyıl Avrupa modasının genel bir çerçevesini çizmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, 19. yüzyıldan itibaren temel terminoloji ile moda ve kıyafet biçimleri, tarihsel araştırmanın tasarım pratiğindeki önemi ve kullanımı anlayışı ile açıklanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Oryantasyon | |
2 | Geç 19.yy Dönemi (Savaş Öncesi Bustle Dönemi) | Portrait of a Woman, Moulin Rouge filmlerini izlemek. Chapter 9: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177-213 |
3 | Konuk konuşmacı: Güneş Uysalefe (Editör) Erkek Modası: Nefretin ve Sevginin Tarihi | |
4 | Sınıf İçi Çalışmaları: Moda Konuşmaları | |
5 | La Belle Epoque (Güzel Dönem) | Chapter 9: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177-213. |
6 | Oryantalizm ve Bolluk | Chapter 9: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177-213 |
7 | Jazz Çağı ve Cinsiyet Rollerini Sorgulamak | Great Gatsby / Chanel filmlerini izlemek Chapter 9: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177-213. |
8 | Savaşlar Arasında: Dişilik İkinci Dünya Savaşı: Aynılaşmak | Chapter 9: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177-213./ p.252-292. |
9 | Savaş Öncesi İklim & Yeni Görünüm | Chapter 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. Watching films; Funny Face , Breakfast in Tiffany |
10 | Uzay Çağı ve Sokak Modası / Ödev Teslimi | Chapter 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. Factory Girl, Space Odyssey 2001, Barbarella filmlerini izlemek |
11 | Gerçek Acıtır: Moda Hareket Halinde | Chapter 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. Sid and Nancy filmini izlemek |
12 | Tüketim Çağı: Başarı için Giyinmek | Chapter 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. American Jigolo filmini izlemek |
13 | Bilgi Çağı / Proje teslimi | Matrix, Minority Report filmlerini izlemek Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. |
14 | 2020 ve Sonrası: Dijital Çağ ve Modanın Geleceği | Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Boucher, François, A History of Costume in the West, Thames and Hudson,1996, ISBN:0-500-20348-2 Cosgrave, Bronwyn, The Complete History of Costume and Fashion: From Ancient Egypt to the Present Day,Checkmark Books, 2000, ISBN: 978-0816045747 McDowell, Colin, Fashion Today, Phaidon,2003, ISBN: 978-0714843346. Periodicals: Vogue, Elle, ID, Kult, Face, Fashion Theory, Surface, Wall Paper |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 1 | 18 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 109 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest